info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.

retourneren

Graag voordat u contact met ons opneemt eerst onze FAQ pagina bekijken, hier staat wellicht al uw antwoord op uw vraag!

Product voldoet niet aan verwachting:

Bij koop op afstand heeft u 14dagen recht om uw aankoop retour te melden. Vervolgens heeft u 14 nieuwe dagen om daadwerkelijk te retourneren. Indien u gebruik maakt van dit herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele en onbeschadigde staat en volledige verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Bij het herroepingsrecht mag u het produkt niet gebruikt hebben. U mag het product zoverre beoordelen als u dit ook in een normale winkel kan doen! Wilt u gewoon een 3d pen uitproberen dan verwijzen we u graag naar workshop locaties in het land! Optische gebruikerssporen worden bij retour in mindering van creditering gebracht! Om gebruik te maken van het herroepingsrecht dient u vooraf per mail contact met ons op te nemen. www.printerpen.nl zal uw aankoopbedrag (incl. verzendkosten), na algehele controle op gebruik, in het laatste geval zo snel mogelijk, maar in elk geval binnen 30dagen na retour aan u overmaken. Komt slechts een deel van de bestelling retour, dan worden de kosten voor heenzending niet terugbetaald (zie basistarieven staffels). Alle kosten die gemoeid zijn met het retourneren, alsook bij het in in nieuwstaat brengen, van het product zijn voor uw rekening.

Let op: Kosten voor retourneren zijn ten alle tijden voor eigen rekening. Weigert u een pakket aan de deur omdat u wilt afzien van aankoop; dan worden de retourkosten door onze externe verzendpartij bij ons in rekening gebracht. Wij zijn dan genoodzaakt deze kosten (tegen basistarief verzending) in mindering te brengen op uw aankoopbedrag!
 
Voor retourneren van filament, binnen 14dagen na melding, geldt naast ongebruikt dat deze ongeopend en ongeroerd is. Is de verpakking rondom het filament geopend dan is retourneren niet meer mogelijk; daar dit onder de categorie verbruiksartikelen valt.
 
Dead on Arrival
Alle producten zijn getest op werking. Mocht het zich in uitzonderlijk geval toch voordoen dat een product bij ontvangst reeds defect is(dead on arrival); dan verzoeken wij u direct na ontvangst (binnen 24h) contact met ons op te nemen verkoop@printerpen.nl.
 
Garantie en reparatie
Als consument of zakelijke klant heeft u bij www.printerpen.nl recht op de wettelijke garantie van 6 maanden ingaande vanaf datum factuur. Mocht een product, wegens productiefouten of materiaalfouten, binnen de garantietermijn defect gaan, kunt u rekenen op herstel of vervanging (Denk hierbij bijvoorbeeld aan een defecte motor). De garantieperiode wordt niet verlengd of vervangen bij eventuele reparatie of vervanging van het product. U kunt alleen aanspraak maken op de garantie middels vertoon van de factuur.
 
Uitzonderingen
Let wel de garantie geldt niet voor slijtageonderdelen; zoals bijvoorbeeld de pen-punt/nozzle(zie onder*) & verbruiksartikelen zoals filament. Het product moet daarnaast zijn gebruikt volgens handleidingen en beschrijvingen aangegeven door www.printerpen.nl anders wordt het recht op de garantieclaim verspeeld. Zelfreparatie of gebruik van verkeerd filament (niet geleverd door printerpen) kunnen leiden tot het vervallen van garantie.
 
Als de reparatiedienst constateert dat uw klacht niet gegrond is, niet voldoet aan de garantievoorwaarden, valt onder gebruikersschade of buiten de garantietermijn valt dan volgt er een prijsopgave (zie ook prijzen bij FAQ). De reparatie dienst biedt u dan de onderstaande opties:
1) U gaat akkoord met de prijsopgave voor reparatie. Nadat u de betaling hebt gedaan, ontvangt u het artikel zo snel mogelijk gerepareerd terug.

2) U gaat niet akkoord met de prijsopgave en kiest ervoor om het artikel on-gerepareerd terug te ontvangen. In dat geval worden er door een reparatiedienst altijd euro 14,45 onderzoekskosten/verzendkosten berekend. Het artikel wordt zo snel mogelijk teruggestuurd wanneer de betaling ontvangen is door de reparatie dienst.
3) U gaat niet akkoord met de prijsopgave en u wilt het artikel ook niet terug. U kunt dan aangeven aan de reparatiedienst om het artikel te vernietigen.
 
Veel voorkomende gevallen van uitzonderingen van garantie zijn;

- Vochtschade; Er is corrosie aangetroffen op het binnenwerk van de pen/adapter. Dit is vochtschade en ontstaat door invloed van buitenaf. Vochtschade ontstaat niet alleen als het voorwerp in het water valt of vloeistof erover wordt geknoeid, echter ook bij gebruik in vochtige omgevingen (regen/badkamer/etc.)

- Valschade; Ontstaan als gevolg van vallen en/of stoten van het product. Een kleine val is voldoende om de printplaat (moederbord) te breken. Hierdoor functioneert het apparaat niet of nauwelijks meer. Het kan goed voorkomen dat de behuizing intact is; maar het toestel toch valschade heeft.

- Gevolgschade; Bij het merkbaar verstopt zitten van de pen-punt moet u tijdig en juist het nozzle reinigingstraject doorlopen. Blijft u proberen filament door te voeren, ook al zit deze klem, dan kan het tandwiel stukken uit het filament slaan waardoor het motor-tandwiel verstopt raakt.

- Drukschade bij toestel ontstaat door hevige druk op de 3d-pen. Dit kan bijvoorbeeld ontstaan door de pen niet deugdelijk te vervoeren (tas zonder verpakking/ broekzak/etc.). In sommige gevallen is dit te zien door verkleuringen/vlekken in het display. Ook kunnen sommige functies van uw apparaat uitvallen, terwijl andere functies gewoon blijven werken.
- Verstopping bij in en uitvoeren van filament worden door het aandrijftandwiel groeven gemaakt in het filament. Herhaaldelijk in en uitvoeren van hetzelfde stuk filament kan leiden tot verstoppen daar groeven afbreken in het tandwiel en het tandwiel doen verstoppen.
 
Procedure betreffend retour zenden:
Mocht u een product willen terugzenden of aanspraak maken op garantie dan verwachten wij dat u ons vooraf per mail informeert (
verkoop@printerpen.nl). Het product dient zoals bovenstaand beschreven en verder in zijn geheel, schoon en onbeschadigd teruggezonden te worden. Hieronder staat vermeld hetgeen wij verwachten van uw retourzending.
1) Gebruik van een extra omdoos waarop u uw ordernummer vermeld.

2) 3d-printer-pen
3) Adapter/lader

4) Onbeschadigde fabrieksverpakking

5) Handleiding
6) Een stuk van minstens 10cm van uw laatst gebruikt filament
(indien niet meegezonden kunnen wij niet testen of uw klacht gegrond is)
7) De originele factuur
 
Retourneren kan via een pakketdienst naar keuze naar onderstaand adres;
www.printerpen.nl
Waldfeuchterbaan 88
6105BN Maria-Hoop
Nederland

(TIP: Retourneren vanuit Belgie? Zie https://onlineverzendservice.be)



Het risico en de kosten voor het opsturen van een artikel zijn ten alle tijden voor uw rekening (ook in geval van garantie kwesties). Wij adviseren u daarom het pakket aangetekend/verzekerd, echter op zijn minst voorzien van tracking, te versturen aangezien het retourneren volledig op eigen risico geschiedt. Bewaar uw trackingscode! 
 
Na ontvangst en controle wordt, afhankelijk van voorgenoemde bepalingen, uw aankoopbedrag excl. verzendkosten gerestitueerd, gerepareerd onder garantie, uw een factuur voor onderzoek/ reparatiekosten toegestuurd. Uiteraard dient uw retour te voldoen aan voor vermelde voorwaarden/
 
Bij onvolledigheid behoudt printerpen zich het recht geen of slechte gedeeltelijke restitutie te laten plaatsvinden.
 
Printerpen.nl streeft ernaar uw retourzending binnen 10 werkdagen na ontvangst te verwerken.
 
Heeft u verdere vragen? Bereik ons het gemakkelijkste via mail: verkoop@printerpen.nl (vermeld daarin altijd uw ordernummer).

----

*De pen-punt cq. nozzle zijn van een 3d-pen evenals bij een 3d-printer extreem gevoelige onderdelen. Bij werken conform handleiding/waarschuwing zal deze een lange levensduur hebben en niet van de pen behoeven. 

Bij verstopping (veelal na aanleiding van; te snel werken, verkeerde temperatuur-instelling of gebruik van foutief filament) en losmaken pen-punt kan deze bij de geringste buiging/knak of bij foutief terugplaatsen beschadigd raken!

Bij retourontvangst (op eigen kosten) controleren wij de nozzle manueel/visueel en voeren wij in opdracht van de fabrikant een meting/controle door; indien defect wordt geconstateerd door eigen oorzaak zal deze te nimmer door de fabrikant (MyRiwell of 3D-tech) onder garantie worden gedekt. In onze verkoopprijzen zijn deze ook niet mee ingecalculeerd daar wij altijd proberen de scherpste prijzen te bieden! 

Wij vertrouwen op uw begrip! 

Let op; bovengenoemde is niet van toepassing voor de CoLiDo & 3D-Simo met een vaste metalen punt!

De waardering van Uw 3d pen, filament, printer & accessoires specialist www.printerpen.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.0/10 gebaseerd op 668 reviews.